GPS, tervezés, térkép, atlasz

Miért kell térkép a GPS mellé?

2010. november 3.

Több ezer balesetet okoznak a rossz GPS-utasítások


Untitled document

http://www.fn.hu/auto/2008.07.24.

Az angol Direct Line biztosítónak a The Mirror-ban megjelent cikke szerint a műholdas navigáció használata számtalan gépkocsibalesetet okozott. Konkrétan 300 000 sofőr szenvedett már balesetet egy-egy GPS hibás vagy elkésett jelzése miatt.

Untitled document

A kutatások szerint legalább másfélmillió gépkocsivezető kényszerült veszélyes helyzetbe a fenti okok miatt, és legalább 5 millióan hajtottak be egyirányú utcába.

Közülük minden negyedik rá is fizetett. Mégis, a felhasználók nagy része bízik GPS utasításaiban, és több mint 14 millióan használják is. Érdekes, hogy ez a szám Nagy-Britannia autóvezetőinek a fele.

A Mirrorban közzétett cikk szerint Maggie Game, a Direct Line szóvivője, azt tanácsolja: "Ha a navigációja önre nézve veszélyes utasítást ad, ne kövesse azt."

Hazai adatokkal nem tudjuk megerősíteni se cáfolni a szigetországban tapasztaltakat. Mindenesetre nagy felelőtlenség egy külső hangban jobban bízni, mint a KRESZ szabályaira aktívan odafigyelni, és azokat betartani - írja a PDAmánia.hu.

Inkább ne!

Skóciában májusban a mentősök kénytelenek voltak térképpel navigálni az új 5 millió fontos navigációs rendszer helyett, mert az érezhetően nem a leggyorsabb utat választotta.

A 3 lehetőségnél jobbra?

A harmadik lehetőségnél jobbra?

Egy devoni sofőr is megemlegette a GPS tévedését ugyanis a dugóban adott rossz utasításnak köszönhetően benavigálta egy olyan átjáróba, amibe aztán be is szorult.

Paula Ceely is kijelentette, hogy többet soha nem hallgat a GPS-ére, mert az ránavigálta egy vasúti sínre Wales-ben, és jött a vonat. Szerencséjére csak a kocsinak lett baja.

Végül arról a teherautósról kell megemlékezni, akit a navigációs rendszere egy zsákutcába irányított, ahol a sofőr szerencsétlenkedése hét kocsiban okozott komoly károkat míg végrehajtotta az Y-fordulót.


Copyright © Stiefel Eurocart Kft., 2009.