GPS, tervezés, térkép, atlasz

Miért kell térkép a GPS mellé?

2010. július 2.

Baleset: a GPS-nek hitt a szeme helyett


Untitled document

http://www.technet.hu/hir/2009.12.16

Egy német teherautó-sofőr balesetet szenvedett, miután vakon követte navigációja utasításait és egy keskeny vidéki úton beszorult egy kis híd alá.

Untitled document Noha a figyelmeztető jelzések már messziről felhívják a figyelmet, hogy nagyméretű járművel tilos ráhajtani a keskeny vidéki útra, a sofőr figyelmen kívül hagyta a táblákat, és vakon követte GPS-e utasításait, majd ráhajtott a meredek útra.


A hivatásos sofőr - akinek nevét nem hozták nyilvánosságra - beszorult teherautójával az út alján lévő kanyarba, ahol egy kis hidacska alatt kellett volna áthajtania. A szemtanúk döbbenten figyelték, ahogy a sofőr igyekezett kiszabadítani a beragadt kamiont. A teherautót végül csak vontatókocsival sikerült megmenteni szorult helyzetéből.

A  táblák helyett csak a GPS-t figyelte
A táblák helyett csak a GPS-t figyelte


Az egyik szemtanú így nyilatkozott: „Biztos voltam benne, hogy nem helybéliről van szó, hiszen aki ismeri a környéket, nem hajtott volna le a közeli főútról, hiszen ez szinte csak egy kis ösvény."

„Ez az út olyan keskeny, hogy két autó el sem fér egymás mellett. Ezt az utat csak a helybeliek használják" - tette hozzá. A sofőr sérülés nélkül megúszta az esetet, a teherautó vezetőfülkéje megrongálódott, a visszapillantó tükrök letörtek.

A közelmúltban szintén bejárta a világsajtót annak a brit férfinek az esete, aki szintén vakon követte GPS-e tanácsait, ami kis híján az életébe került. A GPS egy kőszirt szélére irányította a sofőrt, aki majdnem  a mélybe zuhant. A férfi ellen, akiről közben kiderült, hogy hivatásos sofőr, közúti veszélyeztetés miatt indult eljárás.

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint főként a fiatal sofőrökre jellemző, hogy vakon követik autós navigációjuk utasításait. A probléma olyan komoly, hogy a statisztikák szerint Nagy-Britanniában eddig 300 ezer autós balesete írható a túlzott navihasználat számlájára.


Copyright © Stiefel Eurocart Kft., 2009.